Saturday, April 23, 2011

5 StaR...Kem MoTiVaSi Sri Husni AmaL....

Al-Kesah...
Pagi sabtu 23/4/2011, aku begitu gigih bangun awal tuk bersiap g larkin. Semangat nak jadi faci tuk bebudak sekolah rendah agama Sri Husni Amal dekat area larkin...

Seminggu sebelum....
Aku begitu semangat tuk join pertandingan aerobikton di kota tinggi sempena Hari Tahun Melawat Kota Tinggi.. Berusaha lah nak cari 15 org tuk join benda alah ni... pada masa yg sama Saufi mempromosikan benda yg best tuk aku join. Jadi facy tuk bebudak..Saufi memang tahu aku mmg nak joib sgt aktiviti2 yg melibatkan bebudak ni....suka layan bebudak kot..heeeee
Aku jadi serba salah, but aku still stick join aerobikton...Plan nak jadi facy aku belum confirmkn lagi...

5 hari sebelum....
Aku dah tekad join aerobikton, dalam masa yg sama aku rasa kecewa coz x dpt join jd facy....tuk menyedapkan hati, aku harap lepas ni ada lg aktiviti2 kem motivasi ni lagi...Misi mencari 15 org tuk join aerobikton still xdpt...

2 hari sebelum...
Pagi tu bila aku buka FB n cek kat U-robik UTM, pgawai sukan gtau xdpt nk tmpah bus....hati aku berbunga riang sedikit.... Pada hari yg sama, time aku nak g lab, aku tgk diorg saufi, ezza, n sofiah lepak-ing kat Anjung Kimia..discuss nak buat game pe yg best tuk kem ari sabtu tu...aku join skali.....banyak jgak game yg best2 ezza cadangkan...yg paling best lagu jambatan goyang2..hekhekhekhke....berakhir dengan makan tgh hari sesama....

Petang 2 hari sebelum....
Dah COMPOM!!!!!!!! xdpt g kota tinggi...terus dengan pantas nya aku gtau saufi dpt join n aku nk join....
Lewat petang tu saufi gtau aku boleh join...too happy to hear that...

Malam 2 hari sebelum...
Kita org buat mini meeting tuk discuss pe bende nk buat tym hari sabtu ni.. Saufi, faizuan, aku, shaik, bella, KB dtg skali.....sufi pon ada mlm ni...gelak x habes..hehehehe...tp keja still go on...huhuhu

Pagi 23/4
good morning mR. saturday....dengan semangatnya aku bangun kul 630, bangunkn saufi, faizuan..heeeemandi awal n kul 730am kami bertolak...dua kereta...saufi, tokwan, shaik n aku....bella, KB n sofiah....


Masa kejadian....
Sampai je kat sana, tengok bebudak tu dah siap2 dgn uztazah2 yg handle diorg...kita org start slot tuk kem motivasi tu....Pembuka bicara, faizuan lah...heehhe, ketua slot tu..... mula2 facy2 perkenalkan diri, then baru pserta2...smua nya 16 org...
MMg best la dapat jd facy diorg...budak2 comel pe...kita org start dgn ice breaking game,coin game..bday game...mula2 mmg mcm malu2 la diorg..hehhee...then dr bday game tu, trus buat group...cmuanya ada 5 group...
Then facy masuk setiap satu bru, Kita org buat taaruf....sesi ice breakin la katakn dlm team...aku dapat bebudak comel lagi cute...adik nabil, adik alysya n adik nadirah...nabil cadangkn group kita org 5 star..idea dia amek dari highlighter star yg diorg dpr..hahaha...sorak group trpksa aku bagi idea cket coz diorg still blur2 ni...hahahaha..... 'Kami bijak, kami mantap, kami hebat, kami star' katanyeeeee
heeeeee...janji sempoi..huhuhu..b4 start tu aku adalah bg talk2 cket pasal ciri2 pemimpin...heeeee...amek yg asas je n contoh2,...n then tnaye kat bebudak tu...bagi diorg berani nk bsuara...
antara adik2 aku tu, nabil la banyak celotehnya...best2,,...alysya pula byk idea, tp msti ada peransang tuk brsuara..nadirah plak diam...nak paksa cket..hehe...insya Allah semua bagi sumbangan dlm discussion...

Adik-adik dari group lain jugak best2...ada yg sempoi, ada yg pendiam.... ada yg terlebih malu..hahhaa...
yg yg aktif...c farhana group c saufi, mmg lantang bersuara...hehe..happy je tgk dia...raihan plak pemalu nak bersuara..nak kena pksa cket..heeeeeee

pas tu maen game basikal.....'sesebuah institusi tidak akan sempurna jika tidak ada penglibatan dari pihak-pihak kecil yang terlibat sama ada ia mempunyai kelebihan atau kekurangan kerana ia akan saling melengkapi antara satu sama lain' ..berfalsafah cket..heeeeee...

meh..jom tgk pict2 yg aku masukkn ni...lg best tgk pict dari brceloteh pnjg ni..hahaha

Adik Nabil petah bercakap...
Adik Alysya n Adik Nadirah
time diorg main telepon buruk
Adik fareez n adik zadi
adik2 pompuan kitaorg
ni lah adik farhana..hebat bila bersuara
Abang2 dan kakak2 facy dgn adik2
nyanyi lagu gemuruh tuee....
Slot nyanyian...lalalalala~~~~

Nana n facy2.....

Memang best jadi facy2...dapat menimba ilmu sesama, dapat meningkatkan sosial hidup yg sehat, lagi dapat jumpa adik2 yg comel....time ni la dapt megajar tuk mendidik anak2 kecik dgn benda2 baik coz kanak2 lebih senang belajar pada usia ni..What a great moment..... TQ!!!!!
p/s: best nya ada anak...

1 comment:

Mencerabih je daRi tAdi....